American Football, stage en free pizza!

13 september 2011 - London, Canada

Voordat vorige week dinsdag daadwerkelijk mijn eerste stagedag begon ben ik op maandagavond eerst met mijn huisgenootje Courtney en een vriendin van haar, Rachel, naar de American Football openingswedstrijd gegaan. Nogal een grootse happening onder de studenten hier. Het universiteitsteam van London, genaamd de Western Mustangs, moest het opnemen tegen het team van de universiteit van Waterloo. Jammer genoeg is het team van Waterloo vorig jaar laatste geworden en ook al snapte ik niet heel veel van het spelletje, zelfs ik begreep dat het niet erg spannend was. Maar.. gelukkig was er genoeg te zien rondom het veld. De meeste studenten hadden hun meest rare paarse outfit aangetrokken (de kleur van de universiteit), twee cheerleading squats hielden het publiek bezig, net als een band (die totaal niet boven de muziek en de herrie van het publiek uitkwam) en een paar jokers probeerden het publiek op te zwepen. Wanneer de Wester Mustangs scoorden kwam een dame te paard even een ererondje doen rondom het veld met de vlag van de uni.. hiii-hi-hi-hi...... (aldus wiki het geluid dat een paard maakt :P).

Dinsdag begon dan daadwerkelijk mijn eerste stagedag. Ik was in de veronderstelling een boel nieuwe Canadezen te leren kennen op mijn stageplek, maar alles behalve. In het gedeelte waar ik zit (en ook bij de opleiding BMT) zijn de Canadezen duidelijk in de minderheid. Tot nu toe ben ik in mijn lab tegengekomen: 2 studenten uit Irak, 1 uit Iran, minstens 3 uit China, 2 uit Sri Lanka, 1 uit Frankrijk, 1 uit Korea, ik denk 1 uit Rusland maar die kan ik nog niet helemaal plaatsen, etc. Je snapt wat ik bedoel. Eén grote multiculturele bedoeling. Dat maakt het wel erg leuk want zo kan ik direct van alles over andere culturen leren en iedereen staat erg openen voor nieuwe mensen aangezien de meesten zelf ook ooit als nieuwkomer naar Canada zijn gekomen. Behalve artikelen lezen heb ik nog niet heel veel kunnen doen. Ik heb wel even met de 3D ultrasound scanner mogen spelen en vandaag heb ik van jelly een fantoom gemaakt waar ik later deze week experimenten mee uit ga voeren. Wel even wennen zolang geconcentreerd bezig zijn na een lange vakantie!

Wat ik tot nu toe vooral heb meegekregen van de Canadese cultuur is "free pizza!". Bij alle activiteiten die ze organiseren wordt gratis pizza uitgedeeld. Op dinsdag begon het al met de informatielunch voor nieuwe BMT studenten, op vrijdagavond werd tijdens de spelletjesavond voor BMT studenten pizza uitgedeeld en vanmiddag was er vanuit het onderzoeksinstituut voor alle master en phd studenten pizza en nachos. Op vrijdags wordt er daarnaast nog pizza besteld in de lunchpauze die je tegen een schappelijk bedrag kunt kopen en veel vergaderingen gaan schijnbaar ook gepaard met pizza... pfff... De vrijdagpizzalunch pizza heb ik toch maar even overgeslagen.. Gelukkig heb ik al een mooi hardlooprondje ontdekt in het park vlakbij ons huis zodat ik de pizza'tjes er weer af kan lopen. Én sinds vorige week heb ik een fiets, jeah! Wat is een Hollander zonder fiets :). Een phd student die aan hetzelfde project werkt als ik gebruikte zijne niet en ik kan hem voor de komende maandjes wel lenen. Waarschijnlijk zal ik in ieder geval de laatste maand alsnog met de bus moeten aangezien er hier dan een behoorlijk pak sneeuw ligt. Maar tot die tijd is het heerlijk om 's ochtends en aan het eind van de middag 20 minuutjes te fietsen.

Gister stond de makelaar voor de deur samen met een Indisch echtpaar. Ze waren wel erg geïnteresseerd in het huis. Jammer genoeg niet als huisbaas van een studentenhuis, maar om zelf in te wonen :(. Nu maar hopen dat ze dit huis niet kiezen of er nog een hele tijd over nadenken. Met een opzegtermijn van twee maanden zit ik ieder geval de komende tijd nog wel goed.

Tot zover!

Groetjes uit London!

1. Thijs:
    13 september 2011
    Ziet er goed uit Aniek! Chique huisje. Ik wacht met smart op de volgende avonturen :)
  2. Benjamin:
    15 september 2011
    Naast Pizza natuurlijk ook wel zorgen dat je kennismaakt met poutine, als je het over typisch Canada hebt ;-)